Glitter och glamour, pumps och backslick!

Ja... Glitter och glamour är ju inte riktigt min grej, vilket innebar stora problem igår då jag vart medtvingad på en skiva med det temat. Min garderob kom inte riktigt överens med den ideén, så jag fick åka till Nestors mamma och låna en klänning av henne. (Efter mycket om och men och letande i halva min telefonbok(Dock känner jag ju heller knapt några tjejer så det vart inte så många ändå)) Haha! Iallafall, klänningen var svart, typ 80 tals stil och fullsmockad med paljetter! Slängde på mig ett par knallröda långa naglar, pumps och en hel del hårspray. Nestor fick stå ut med tajta brallor och backslick! Dessutom ville jag att han skulle sticka ut lite eftersom att jag såg ut som jag gjorde, så jag lånade så snällt ut min rosa boa till honom och lite lila läppstift! Han tog glatt emot. (Seriöst, jag vet!)

Ångrade mitt val av skor när vi helt plötsligt fick brottom till tåget! Det är INTE en bra ide att springa i höga klackar på isgata! Inte skönt heller för den delen.. Vi kom iallafall i tid, taggade som få! På tåget träffade jag också Lina, en tjej jag gick i 7an med! 7an!! Hur stor är chansen att vi ska på samma skiva? Jodå hon skulle också dit, full som en kastrull ;) Kom fram och insåg att jag nog hade glömt biljetten hemma... Det uppstod kaos en stund och när vi var på väg att hitta någon som kunde sälja en biljett så hittade jag den! Ingen skada skedd. Vi kom in och den ena utstyrseln var värre än den andra! Jag kände mig plötsligt bekväm i mina kläder.
Efter lite gnabb med en bitterfitta till servitris (Hon borde byta jobb!) så drack vi upp den sista ölen och drog. Tror inte vi var där mer än en timme, max! Sen tog vi en taxi som gick på endast 200 riksdaler eftersom att nestor flörta gärnet och bjöd chaffisen på Mc'D. Kom hem runt 2 och totaldeckade! Dock med linserna i så jag ser lite halvtaskigt just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0