Det är galet hur olika åsikter man kan ha!

Någon som tittade på Aschberg klockan 02.30 i natt?

Härremingud säger jag bara! Programmet ikväll handlade om Sex. Typ..

 

Det sitter 2 tjejer, en ung och en äldre som anser att man ska använda sig av avhållsamhet för att slippa livmoderhalscanser.  Livmoderhalscancer är enligt dom en livstil du har valt genom att ha sex.  Rfsu ska slängas ut för dom gör allting fel.  Sexualundervisningen i skolan ska skötas på ett helt annat sätt. För idag är det tydligen så att han fokuserar för mycket på ställningar inom sexualundervisningen? Enligt den ena kvinnan, som var mamma till en dotter så ska ingen annan än mamman sköta sexualundervisningen. För kärlek ska undervisas med kärlek. Och sex ska upplevas med kärlek.

På andra sidan sitter en man och en kvinna som tycker lite mer som jag.

 

Asså allvarligt! Mycket mer än såhär sas och jag vet inte vart jag ska börja. Sex för mig är något kul, spännande, skönt, kärleksfullt, lekfullt, smärtsamt, och något jag sysslat med ett tag. Vad är det för fel i det? Varför ska det finnas skam i sex?

 

Som den här tanten sa så väljer man en livsstil med livmoderhalscancer genom att ha sex. Wtf? Så om vi ponerar att du bli av med din oskuld till din pojkvän när du är 14 år (ni behöver inte bli chockade, det är då dom flesta börjar ha sex) innebär då det att du VET vad livmoderhalscancer är och varför man får det? Ingen har ju direkt gått ut med någon info om VAD det är för något och hur man får det. Förutom Rfsu! Det lilla vi vet just nu är det Rfsu har tagit upp! Eller det lilla jag vet ska jag vell säga. Kan bara tala för mig själv. Det betyder alltså som mannen som var med sa, att samma sak gäller Aids? Är det också en livsstil du väljer då eller?

 

Sexualundervisningen i skolan.. Visste ni att jag inte ens haft någon? Vad jag minns i alla fall. Hade lite Livskunskap kallade vi det i gymnasiet, men inte var det särskilt mycket sex där inte. Dom tycker att man ska lära ut kärlek. Att all sex ska upplevas med kärlek. Jag har sån pass tur att jag har föräldrar jag kan prata sex med, men alla har inte det. Vilket gör att det är en jävla tur att man kan få reda på allt genom skolan! Och varför inte då säga som det är, SKA du ha sex så skydda dig förfan! Ingen kan övertala någon till at inte ha sex. Då är det bättre att försöka få dom att ta ansvar. Jag tycker man ska leka på förfan! Ni har ingenting att förlora så länge ni skyddar er!

 

Jag tycker såhär! Är man sugen på att ha sex, så ha sex! Jag säger inte att man ska ligga med alla (som tydligen skolan säger enligt dom här damerna) men man kan vell testa lite? Det är det bästa som finns och det borde upplevas av alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0