En vecka med feber?!

Vill börja med att säga att jag är förvånad att jag ens orkar skriva en rad eller två. Har precis gjort ett tappert försök till att bädda om sjuksängen, men det tog lite längre tid än väntat och en hel del kraft!

Har legat sängliggandes sen i tisdags i feber och frossa. Skulle ju tatuera mig i torsdags med, och det fick jag inte för allt i världen missa, så dum  som man är går man dit ändå. Vilket inte resulterade i att bli frisk.. Tvärtom! det blev ännu fler sömnlösa nätter av frossa och svettningar som hette duga!

Så mycket alvedom jag knaprat dom här dagarna har jag aldrig gjort i hela mitt liv! Började känna mig lite dålig i tisdags, så låg nerbäddad i soffan hela dagen hos Espan för jag tänkte att jag skulle vila bort det. Men när vi skulle sova så blev det 10 resor värre, jag frös även fast jag hade duntäcke. Jag drömde samma sak om och om igen och det handlade alltid om täcket jag hade på mig! och färgen det hade. Jag blev galen asså!
Samma på onsdagenklev inte ens upp ur sängen för jag mådde piss!
Älskling köpte med sig lite frukt och pysslade om mig lite. Sen kom onsdagsnatten, och fyfan säger jag bara! Det var rena rama helvetet! Jag sov inte mer än 5 min i taget, jag svettades och frös samtidigt, jag vaknade av att jag låg och grät eller gnällde. det var så jävla sjukt! trodde jag hade 200 graders feber asså. Väckte min man óch vi åkte till akuten. Jag trodde inte det var möjligt att må såhär!

Väl på akuten fick vi veta att det såklart bara var ett virus som skulle gå över på ett par dagar till veckor..... ?! Jag står fan inte ut veckor!

Så vi åkte hem. (Espan åkte till jobbet:P) Och jag gick och la mig och sov en stund. Klockan 9 ringde min klocka, jag skulle gå upp för jag skulle tatiera mig! Jag vet inte hur jag lyckades men på något sätt lyckades jag lura kroppen att jag var frisk. även fast jag funderade många gånger på att vända och åka hem.
Åkte till tatueraren som började. Efter ca 2 tim började det ta på mina krafter och jag kände mig sämre och sämre. Tatueraren sa att han inte ville göra så mycket mer för att min kropp sa ifrån. så vi gör klart den nästa gång.
Så där hade vi en jävligt sjuk Ajja som skulle ta sig hem till åkersberga och ville helst lägga sig i ett dike och sova !
Vi kom hem vid 5 på torsdagen. Och sen dess har jag inte rört mig en meter från sängen.

Har aldrig i mitt liv mått så dåligt som dom här 5 dagarna, förstår inte hur man kan vara såhär sjuk så länge? Idag mår jag bättre, men det skulle inte förvåna mig om det slog tillbaka i morn. nu ska jag sova, och försöka sova hela dagen imorn. Inatt fick jag för första gången sova från kl 0400 ända fram tills jag vaknade av mig själv vid 11.. Det var välbehövligt, utan svettattacker och feberdrömmar!






Den är dock inte klar, ska fylla i blommorna med rosa och lite nyanser :)

Kommentarer
Postat av: Humla

Herregud, stackare!

Hoppas du inte fått svininfluensan bara =P

Tatueringen va superfin!

2009-05-03 @ 09:16:21
URL: http://humladahl.blogg.se/
Postat av: Carro

Du ligger och trynar brevid mig nu. Vill inte väcka dig ! Kul att se dig röra på dig idag, det var ett tag sen !! Ska åka till anstalten nu, later ! puss

2009-05-03 @ 15:54:28
URL: http://bergacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0