Kvaddat Espans bil?

Kvällen igår började med jobb. Jobbade till 9 sen begav jag, Humla och Niklas till Rimbo för att gå på inflyttningsfest hos Espans syster. Det var helt okej. Sen körde vi hem Humla och Niklas och drog och käkade donken. Sen hemåt.

På motorvägen kör jag förbi en grävling som str ca 1 meter ifrån bilen på höger sida. Jag sket ner mig, för hade den stått framför bilen hade det varit kört. Jag låg något över hastighetsbegr.. Varvade ner efter ett tag, sitter och tycker att jag ser saker och tänker att om jag har hallicar kanske jag bör stanna bilen och sova en stund, för jag var ganska trött.
Glider genom rimbo och tänker inte mer på det. Från ingenstans hoppar det upp ett rådjur framför bilen, men jag missar det precis. Då börjar jag tänka på mamma, och alla som krockat, och att alla faktiskt krockar någon gång.  
Men trots det andra djuret på kort tid så saktar jag inte ner.
Efter ett tag på vänster sida av vägen ser jag ett litet rådjur som står och tittar på mig. Men vad jag inte hinner se är att ett står också på höger sida och bestämmer sig för att hoppa ut i vägen när jag kommer. Jag hinner inte ens reagera innan det smäller.

Inte föräns bilen stannar fattar jag vad som har hänt. Espan sover, (otroligt nog) Jag slår på honom så han ska vakna och jag bara grinar av chocken. (Har aldrig krockat förr) Han går ut och kollar hur bilen ser ut, men jag sitter kvar. Inte föräns vi kommer hem kommer vi på att vi kanske borde vända och ringa polisen. Så vi kom tillbaka och ser alla bildelar och djuret på vägen. Jag grinar igen och ringer mamma. :( Sen när vi pratat med polisen så kan vi åka därifrån.

Espan måste köpa ny bil :(


Kommentarer
Postat av: Elsa

Stackars rådjur :(

2009-02-23 @ 13:35:48
URL: http://spetelsa.blogg.setelsa.blogg.se/
Postat av: Elsa

stackars rådjur :(

2009-02-23 @ 14:02:56
URL: http://spetelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0