Man vet inte riktigt vart man ska stå?

Men en sak vet jag, och det är att man aldrig får döda en människa! Aldrig någonsin och det spelar ingen roll vad den andra människan har gjort. Jag kan förstå att Den "50åriga Rödebypappa" som dom kallar honom kände sig pressad och kränkt av de andra ungdomarna, och jag har också förståelse för hur han kunde ha viljan att göra det han gjorde. För vi alla vet att vi kan bli riktigt förbannade någon gång, så arga att vi känner att vi kan slå ihjäl någon. Men det är skillnad på att göra och känna.

Det "Rödebypappan" gjorde är helt och hållet oförlåtligt och jag förstår inte hur han kunde frias i rätten. Dom säger att det var en psykisk störning under dådet, men och? Det ger bara intrycket att det är rätt att göra så, att vem som helst kan skjuta någon och sedan gå fri, han får inte ens en prick i registret. Han får till ochmed sitt gevär och sina patroner tillbaka. Är inte det sjukt?
Man kan ju tycka att han skyddade sin familj, men å andra sidan så dödade han en 15 årig pojke och skadade hans 17 åriga vän, och skadade därmed de 2 pojkarnas familjer.

Sen får man bortse från att det som står i medierna inte alltid stämmer.

R.I.P. Simon
Och lycka till Simons familj! Hoppas ni får den rättvisa ni söker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0